Segona Part Muntanyisme

Hivernal Montardo (2833 m)

Dif. F

Material Hivernal : Piulet , Grampons , Botes d'alta Muntanya i ulleres de sol si cal graduades.

Access : Desde Arties pel costat esquerre del riu Valarties.

Nota :  el Montardo d'Aran és un cim entre la Vall d'Aran i el Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici.

Ruta : Començem la ruta creuant el Pont sobre el riu Valerties , seguim el camí fins al Pont de Rius i poc a poc anem ascendint fins al refugi de la Restanca , passem la nit al Refugi de la Restanca que es troba a uns 2000 m , se'ns presenta un cap de setmana amb bon temps.

Aquesta ruta es perfecta per iniciar-se en el món de l'alta muntanya hivernal , aquest pic només te una via fàcil , pel altre vessand la cosa cambia molt , sortim del refugi al día següent i ens espere un bon tute fins al pic , bordejem el Llac de la Restanca per iniciar per terreny nevat amb una mica d'inclinació fins a l'estany de Cap de Port , la neu es flonja i no cal portar grampons de moment.

A partir d'aquí ens enfilem fins al coll de Crestada (2475 m) , el Jordi i la Pilar em comenten que em fiqui les ulleres de sol per la neu , seguim ascendint fins al coll del Montardo.

Només ens faltara fer un últim esforçs per arribar al cim fent zig-zag per terreny més inclinat però fàcil , ens fem les fotos de rigor i baixem fins al refugi , me´n recordo que se'm va ficar neu entre les polaines i les botes i els peus se'm van mullar al ficar la bota en un lloc amb bastant gruix de neu.

Refugi de la restanca.jpg

Refugi de la Restanca

Montardo d'Aran

Puigpedros (2912 m) desde Girul

Material : Botes de Trekking i Bastons telescopis

Desnivell : 950 m

Access: Per arribar a Meranges cal agafar un Trencall de la N-260 entre Puigcerdà i Bellver de Cerdanya.

Ruta : Era un cap de setmana de maig i aquell dia ens dirigiem al Pirineu Oriental a la comarca de la Cerdanya.

Deixem els cotxes i començem a caminar per aquest entorn tant entranyable on aviat ens trobarem un bosc força tupid , la pujada es bastant pronunciada al principi i en algun tram em de grimpar una mica.

Seguim el camí i ens trobem a unes vaques pasturant , seguim ascendint i arriba un punt on practicament la pujada s'acaba , llavors em de girar a l'est i a partir d'aquí ens trobarem un terreny molt rocós per culminar en el cim.

La baixada va ser per el mateix lloc de pujada sempre per sender , aquell dia ya podiem dir després d'uns quants mesos de muntanya que estavem preparats per pujar a l'Aneto.

Com a interessos culturals podem parlar de l'esglesia de Sant Serni d'estil romànic , surt documentada al segle X en el acta de consegració de la Catedral de Santa Maria de Urgel , les tropes càtaras de Raimundo Roger I de Foix i Arnau de Castellbó , en el segle XII van saquejar l'esglèsia i van robar quaranta sous al rector.

Consta d'una única nau amb àbside semicircular , en la part central del abside s'obre una petita finestra amb motius esculpits en relleu , en el interior del abside es poden veure restes de pinturas morals.

Sant Serni.jpg

Sant Serni de Meranges

Puigpedrós vist desde el circ dels Engorgs

Vall de Remuñe - Ibons de Remuñe (Benasc)

Dif. Cert nivell de dificultad

Material : Grampons , Piulet , Botes d'Alta Muntanya i Raquetas

Ruta : Era un cap de setmana de juny i el temps no ens donava molt bones experançes , vem sortir de Barcelona plovent , però el dia següent la cosa va cambiar i vem probar de fer una ruta.

Aquella vegetació tupida a aquesta vall donava al bosc un caire primaveral inexistent per la quantitat de neu que vem trobar , ens enfilem força per terreny rocós , deseguida fa acte de presència la neu que ens arribava per les cuixes (no portavem raquetas) , avançar és feia lent perque cada passa era un món.

Un company es va quedar esmunyit per la neu (li vem fer una foto) , avançem per terreny costurut per tot seguit fer un petit flanqueig , vem disfrutar de les visions dels Ibons i vem tornar enrere.

Vall de Remuñe.jpg

Vall de Remuñe

Ibon de Remuñe_two.jpg

Ibó de Remuñe

Besiberri Sud (3030 m) per la canal de l'estanyet

Material : Botes de Trekking i Bastons telescopis

Desnivell : 1400 m

Access: per la boca sud del Tunel de Vielha

Ruta: Passem per un pont de formigó per arribar al refugi de conangles , desprès d'haver passat el torrent de Besiberri agafem un sender que puja pel bosc , el camí s'enfila i en zig-zag arribem a la Vall de Besiberri on ens trobem un refugi abandonat.

A aquesta vall vem decidir plantar les tendes per passar la nit al cap d'una estona ens vem tombar a la gespa , aquell cap de setmana ens donavant bon temps. Encara no s'havia construit el refugi de l'estanyet.

Al matí següent ens vem llevar a la sortida del sol i una companya es va quedar a la zona d'acampada perquè no es veia preparada , al cap d'una estona vem tindrà que grimpar una mica i poc a poc el terreny rocallós s'enfila força.

Per continuar vem pujar per un corrador curt per amb força desnivell deixant a la nostra esquerre un altre alternativa , arribem al coll d' Abellers a quasi 2900 m , només ens faltara fer un últim esforç per el fer cim , on podrem disfrutar de la vista de la cresta dels Besiberris.

refugi conangles.jpg

Refugi de conangles

besiberri Sud.jpg

Al fons els Bessiberris

Pics de Bastiments (2881 m) , Freser (2689 m) , L'infern (2860 m)

Material : Botes de Trekking , Bastons telescopis , Piulet i Grampons

Època : Maig

Ruta: Era un bònic día de diumenge de maig i ens esperaven amb el nostre entusiasme l'ascensió fàcil a un quants cims del Ripollés , vem deixar els cotxes més avall del refugi d'ulldeter i desde aquí ens vem enfilar sencillament fins al coll de la marrana on ens vem calçar els grampons i el piulet , la neu va deixar-nos i cada un amb les seves forçes va enfilar cap els Bastiments.

A partir d'aquí la ruta va en descens teoricament fins que tenim que enfilar cap al nostre desti el pic de l'infern on vem tindre que fer servir les mans , aquesta muntanya te forçes alternatives alpines de diferents dificultats nosaltres vem fer la normal , llastima que en aquella època no era un entusiaste de la fotografía.

Pics de desde el refugi d'ulldeter.jpg

Vista panoràmica de la zona